Doetinchem regenbooggemeente

Door Maarten op de Weegh op 6 februari 2019

Na de Nashville-verklaring hadden wij graag gezien dat wij ons als gemeente uitspreken tegen deze verklaring. Dit door de Regenboogvlag te voeren. Helaas wilde het college dit nadrukkelijk niet doen. Vandaar dat wij in samenwerking met Ricardo Brouwer (PvdA Roze Netwerk) de motie “regenbooggemeente” hebben ingediend. Dit om juist mensen uit de LBHTI-gemeenschap vaak slachtoffer zijn van intimidatie, geweld, vijandigheid en discriminatie. En dus een impuls te geven aan de bevordering van de veiligheid, weerbaarheid en acceptatie van deze gemeenschap. Het college is voornemens met komend beleid later dit jaar hier ook aandacht aan te geven, Deze motie is aangehouden, zodat we hem op een later moment nogmaals kunnen inzetten.

Wel is toegezegd dat het college zich nogmaals uitspreekt voor naleving van Artikel 1 van de grondwet. Hoewel we graag een grotere slag hadden gemaakt, zijn we blij met deze eerste stap en blijven we ook hier strijden zodat we hier nog verder stappen in kunnen maken.

Maarten op de Weegh

Maarten op de Weegh is fractievoorzitter en lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarnaast zit hij in het bestuur van de Voedselbank in Doetinchem, is betrokken bij tal van projecten om minima in Doetinchem te helpen, werkt in de GGZ en is vader van 2 prachtige dochters. Maar bovenal is hij ontzettend gepassioneerd. Maarten heeft zich

Meer over Maarten op de Weegh