Financiële steun voor kinderboerderij Kokiezier

21 februari 2018

Een door de PvdA ingediende motie om de kinderboerderij Kokiezier op te knappen en geschikt te maken voor dagbesteding werd breed gesteund. Deze motie voor een eenmalige subsidie was een mooie gelegenheid om de vrijwilligers van de kinderboerderij een hart onder de riem te steken. Zij staan symbool voor de vele inwoners uit Wehl, Gaanderen en Doetinchem die dagelijks de handen uit de mouwen steken, vaak zonder dat wij ons daarvan bewust zijn.

De 11 vrijwilligers van de kinderboerderij geven veel kinderen uit de wijk een plek waar ze dieren kunnen verzorgen, racen op de skelters en de tuin kunnen onderhouden. Ook basisscholen en bso’s uit de hele gemeente weten het te vinden. Bovendien is het een plek waar cliënten van Estinea graag komen. Dit ondanks het feit dat de wc niet aangepast is, het niet goed verwarmd is en de drempels belemmerend werken. Ook de buurtcoaches sturen mensen door die vast zijn gelopen en een zetje nodig hebben. Kortom een plek die veel mensen een plezier doet zoals we het graag willen in de Doetinchemse Keuze. Voor en door de inwoners. Kokiezier heeft een klein zetje nodig om weer verder te kunnen en wij geven dit zetje graag vanavond.