Ombudsteam

In ons ombudsteam staan vrijwilligers van binnen én buiten de partij klaar om mensen te helpen met wat men soms ‘kleine problemen’ noemt. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken.

Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met gemeente, bank, fiscus of ziekenhuis.

Ook onze Tweede Kamerfractie heeft een eigen ombudsteam. Als daar aanleiding toe is, stellen wij zaken aan de orde in een debat of stellen er Kamervragen over.

Ook wanneer je geen lid bent van de PvdA is het mogelijk om de hulp van een ombudsteam in te schakelen. Er wordt op geen enkele manier onderscheid gemaakt; iedereen mag en kan bij een ombudsteam aankloppen. De hulp van een ombudsteam is geheel kosteloos, waardoor degenen die beschikken over weinig financiële middelen ook op ons kunnen rekenen.

Contact: telefoon 0644 882 929 of neem contact met ons op via het contactformulier.