Burgemeester leidt iftarmaaltijd: Een smakelijk samenkomen van culturen in Doetinchem

Door Süleyman Dinç op 12 april 2024

Op maandagavond opende het gemeentehuis van Doetinchem zijn deuren voor een bijzondere gelegenheid – een iftarmaaltijd georganiseerd door PvdA raadsopvolger Suleyman Dinc, samen met Liset Jansen van het Zonecollege en Adin Cizmic van Lindenhout/Yoin. Onder het motto van verbinden en elkaar leren kennen, werkten leerlingen van het Zonecollege samen met jonge statushouders om een feestmaal te bereiden dat de diversiteit van de Nederlandse en Midden-Oosterse keuken omarmde.

Het menu, bestaande uit een scala aan gerechten zoals linzensoep, hutspot, kofte en falafel, en als toetje baklava, was een ware smaakexplosie die de aanwezigen verbond in een viering van culturele uitwisseling.

De burgemeester, die ook aanwezig was, opende de avond met een hartelijk welkomstwoord waarin hij de waarde van het samenbrengen van verschillende gemeenschappen benadrukte. Raadsleden van diverse partijen sloten zich aan bij het evenement, waarbij ze de gelegenheid aangrepen om in informele setting met elkaar in gesprek te gaan en nieuwe banden te smeden.

De iftarmaaltijd was niet alleen een culinaire ervaring, maar ook een symbool van inclusiviteit en solidariteit, waarbij verschillende culturen en achtergronden samenkwamen om te delen in de rijkdom van elkaars tradities.

(Foto’s Luc Verheij, klik op afbeelding voor vergroting)

Süleyman Dinç

Het is voor Süleyman een lange weg geweest om te komen waar hij nu staat. Hij realiseert zich zijn achtergrond en voelt zich thuis bij de PvdA. Zijn netwerk is breder dan de Turkse gemeenschap, maar hij beseft tegelijk dat zij wel verwachtingen van hem kunnen hebben. Zijn werk heeft hem de ogen geopend voor

Meer over Süleyman Dinç