Je bent een KANJER!!!!

Door Redactie op 25 februari 2022

PvdA Doetinchem is de afgelopen weken rondgegaan met kanjer stroopwafels. Een actie vanuit de landelijke PvdA, die wij lokaal in konden zetten.

Kanjers zijn er in verschillende soorten en maten, groot en klein. Wij, als PvdA Doetinchem, hebben er deze keer voor gekozen om dat te koppelen aan vrijwilligers. Gemeente Doetinchem kent vele plekken die draaien om en dankzij vrijwilligers. Vrijwilligers zijn vaak de ongeziene krachten, een stukje hart van die plek.

Jose Teunissen en Natasja Veldhuis van PvdA Doetinchem hebben met deze stroopwafels 4 verschillende plekken bezocht en mooie en hartverwarmende gesprekken gevoerd.

Stichting Sravana is een vrijwilligersorganisatie die zorg en ondersteuning biedt aan mensen in de laatste fase van hun leven. Sravana biedt dit in hun hospice of bij mensen thuis. Jose en Natasja hoorden daar hoe waardevol deze plek al jaren is, maar zagen ook hoeveel passie hiervan uit gaat. Een bijzonder maar ook gevoelig onderwerp, maar erg fijn om hier samen over te kunnen praten. Een warm nest.

Speeltuin Schoneveld is een begrip in Doetinchem, een plek waar jong en oud geweest is. Een speeltuin die niet stil blijft staan, maar blijft gaan voor veiligheid, vernieuwing en speelplezier voor de kleine en grotere kinderen. Een plek die draait om en mede dankzij de tomeloze inzet van al hun vrijwilligers. Een thuis voor zoveel kinderen.

50+ Ontmoetingscentrum ‘t Brewinc is bedoeld voor iedereen van 50 jaar en ouder. Een plek die draait om samenzijn, gezelligheid en creativiteit. Wat een gedrevenheid en passie is daar, maar bovenal wat een fijne en huiselijke plek die draait om, voor en met elkaar. Een gezellig praatje, creatief bezig zijn of genieten van een middag muziek; deze warme plek kent zovele kanten. Het is fijn om daar weer binnen te komen en samen te praten over verleden, heden en toekomst.

Gruitpoort/Amphion schouwburg een plek waar jong en oud heen gaan voor cultuur, muziek of ontspanning. Maar ook een plek die mede dankzij de inzet van vele vrijwilligers zoveel moois en goeds doet voor een ander. Een plek waar gastvrijheid en cultuur hand in hand gaan!

Ook al waren dit ‘maar’ 4 plekken waar vrijwilligers worden ingezet, het heeft ons weer laten zien hoe waardevol en aanvullend onze vrijwilligers zijn. Mede dankzij hun inzet, energie en grote hart kunnen dit soort initiatieven blijven bestaan en ook dit maakt Doetinchem groot.

Dank jullie wel voor het hartelijke ontvangst en dank jullie wel voor jullie inzet!