Jubilaris

Door Sandra Schoppers op 1 mei 2022

Michel van Emden is werkzaam bij ProRail in Utrecht en is zowel bij PvdA Doetinchem als bij de FNV inmiddels 25 jaar lid. Zijn vader ging op zijn 13e in de fabriek werken en heeft een groot gevoel voor (on)rechtvaardigheid, wat voor Michel een belangrijke reden is geweest om lid te worden van de PvdA.

Bij de PvdA in Nijmegen heeft hij in het verleden een bestuursfunctie vervuld waarbij het hem opviel hoezeer je geduld op de proef wordt gesteld voordat je de ideologische kernwaarden van de PvdA uit kunt voeren met concrete plannen.
Hij vindt kansengelijkheid voor iedereen, los van achtergrond of afkomst, een belangrijk thema. Ook het duurzaamheidsvraagstuk vindt hij interessant. Zijn motto is “Alleen ga je sneller, samen bereik je meer”.

Het afvalbeleid dat de gemeente Doetinchem heeft ingezet vindt hij begrijpelijk maar hij vindt het oneerlijk dat de gemeente niet ‘het eerlijke verhaal’ erbij heeft verteld over de stijging van de kosten per huishouden op jaarbasis.
Hij signaleert dat ‘het rechtse geluid’ al heel lang prominent aanwezig is en dat het de taak van de PvdA is om zich voortdurend opnieuw af te vragen waar deze onvrede vandaan komt en daar concreet actie op te ondernemen. Hij vindt dat je als sociaal democratische partij aan het rechtse kiezerspubliek moet durven te verkopen dat een betere wereld nou eenmaal meer geld kost.

Hij vroeg ons contact met hem op te nemen zodra wij activiteiten gaan organiseren waar hij bij aan kan sluiten als actieve vrijwilliger. Michel houdt er niet van om op de voorgrond te treden en stelde het zeer op prijs dat wij op bezoek kwamen maar zag af een ‘fotomoment’.

(foto LinkedIn)

Sandra Schoppers

Het behoud van een menswaardige zorg voor kwetsbare mensen en een betere waardering voor zorgmedewerkers was in 2010 reden om actief te worden voor de PvdA tijdens Rutte I & II. Werkzaam bij koffiemachinefabrikant ETNA als receptioniste en financieel medewerker. Woonachtig in Doetinchem in een groene en gezellige volkswijk.

Meer over Sandra Schoppers