PvdA stemmers bedankt

Door Redactie op 17 maart 2022

Met iets meer stemmen dan bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen (2018) is de PvdA in Doetinchem de tweede partij in grootte gebleven. Gemeentebelangen Doetinchem en Partij voor Lokaal Maatwerk hebben flink gewonnen. Hierbij willen wij ze dan ook feliciteren. Het huidige college is zijn meerderheid verloren. Doetinchem heeft dus gekozen voor verandering.

De PvdA wil hier graag aan meedoen. Meer huizen voor met name starters en mensen met een kleine beurs, investeren in de jeugd, terugdringen van de energiearmoede en een echt groen beleid. Dit zijn zo enkele zaken uit ons tienpuntenplan.

Een groot deel van de bewoners hebben ons het mandaat gegeven om hier mee aan de slag te gaan. Deze willen we hier dan ook bedanken voor hun vertrouwen.

Maarten op de Weegh is ontzettend blij met dit resultaat, het handhaven en zelf iets uitbouwen van de positie van zijn partij: “Waar andere landelijke partijen verliezen, zie je dat wij zelfs een klein plusje scoren zoals het er nu uitziet. We staan in de startblokken om het begrip Sociaal in het college nog vaker terug te laten komen. Als tweede partij van Doetinchem vind ik dat onze verantwoordelijkheid en ook de opdracht van de kiezer.”

Wij gaan aan de slag.