Zilveren speld voor René

Door Redactie op 3 mei 2023

Het Gewest Gelderland heeft aan het landelijk bestuur gevraagd om René Isselman in aanmerking te laten komen voor een zilveren speld van verdienste. Het uitreiken van een zilveren speld is zeer bijzonder omdat dit maar aan enkele leden in het verleden is uitgereikt.

Wij kennen René als een zeer bijzonder en actief lid, die in de afgelopen 30 jaar allerlei functies binnen en buiten de afdeling heeft vervuld. Toen wij als afdeling afscheid namen van René was Anna-Lena Penninx hierbij aanwezig. PvdA leden van buiten onze afdeling, zoals de regio Achterhoek en het Gewest Gelderland vonden dat René ook buiten de afdeling een passend afscheid voor al zijn activiteiten verdiende.

Landelijk voorzitter Esther-Mirjam Sent kwam deze mooie zonnige middag hier speciaal voor naar Wehl. In aanwezigheid van enkele leden van het gewest, afdeling en de regio werd de speld uitgereikt. Dit geheel tot verrassing van René, die hier helemaal niet op voorbereid was.

In de Doetinchemmer van juni 2023 stond een interview met René. Lees dit interview hier terug (link).

In de bijlage de begeleidende brief (click op afbeelding voor vergroting).