ALV stelt verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vast

Door Redactie op 15 december 2021

Dinsdag 14 december stelde de Algemene Ledenvergadering (ALV) na enkele kleine aanpassingen het verkiezingsprogramma vast en de kandidatenlijst. De door de kandidaatstellingscommissie samengestelde lijst werd door de leden zonder aanpassingen overgenomen. Voor de komende verkiezingen zal Maarten op de Weegh de lijsttrekker zijn voor de PvdA in Doetinchem. Hij is geen onbekende in Doetinchem. Na het vertrek van Steven Kroon in juli van dit jaar, was hij al fractievoorzitter in de gemeenteraad namens de Pvda. Daarnaast is hij één van de organisatoren van Het Grootste Kerstdiner voor ruim 700 minima in Doetinchem, is hij bestuurslid voor de Voedselbank en initiator van de landelijke armbandjes actie #ikdoewelmee.

Met niet alleen vernieuwende ideeën, maar dus ook met een vernieuwde en verjongde lijst wil we in maart na 8 jaar de grootste partij worden. “Na jaren van beknibbelen op het sociale en investeren in bureaucratie moet het anders. Dat is wat Doetinchem nodig heeft. Dit vraagt vernieuwende ideeën, passie, doortastendheid en wat Achterhoekse boerenslimheid. Met dit ijzersterke team, gaan we dat zeker kunnen brengen.” aldus Maarten op de Weegh.

De lijst bestaat verder uit een aantal bekende namen. Namelijk #2 José Teunissen (eerder actief voor de PvdA in Brockhorst) en #3 Govert Jan Pontier (al 8 jaar raadslid in Doetinchem voor de PvdA). Gevolgd door Natasja Veldhuis, Alex Stel en Suleyman Dinc wie ook zorgen voor de nodige vernieuwing op de lijst.

PvdA Doetinchem – Verkiezingsprogramma GR2022