20 februari 2017

Jeroen Dijsselbloem in Piment

Jeroen Dijsselbloem was deze zondag te gast in helaas het laatste politiek café Piment. Een gesprek over de actualiteit, de economie en de PvdA. Hij heeft zich opnieuw verkiesbaar gesteld voor de PvdA-lijst voor de Tweede Kamer.

Politiek café Piment is een initiatief van Wouke van Scherrenburg, bekend van Nova / Den Haag Vandaag waar ze jarenlang werkte als medepresentator en parlementair verslaggever.Vier keer per jaar presenteerde Wouke op een zondagmiddag in de Doetinchemse schouwburg Amphion haar politieke café met gasten uit onder meer de Tweede Kamer, kabinet, Europees parlement, ondernemersland, de financiële wereld en uit de regio Achterhoek. Muziek en gesproken columns zijn vast onderdeel van Piment. Niet alleen Achterhoekers maar bezoekers uit het hele land hebben inmiddels de weg gevonden naar het Amphion.

Van 2000 tot 2012 was Jeroen Dijsselbloem lid van de Tweede Kamer namens de Partij van de Arbeid. Sinds 2012 Minister van Financiën en vanaf 2013 voorzitter van de Eurogroep. Hij heeft zich opnieuw verkiesbaar gesteld voor de PvdA-lijst voor de Tweede Kamer. De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen.

Jeroen: “We staan nu voor een nieuwe periode waarin we vanuit een gezonde begroting kunnen investeren in verdere versterking van onze economie. Waarin we nieuwe kansengelijkheid kunnen creëren, onder meer in het onderwijs. Waarin de arbeidsmarkt weer één wordt gemaakt. Voor een periode waarin alle Nederlanders schouder aan schouder extremisme en onverdraagzaamheid moeten terugdringen. En de PvdA, als brede sociaal-democratische volkspartij, heeft hierin opnieuw een grote rol te spelen”.

Via onderstaande links kunt u het programma nog eens terugkijken: