PvdA zet stewards de Graafschap in het zonnetje

Door Maarten op de Weegh op 26 mei 2021

Deze maand heeft de PvdA Doetinchem Ilona Welling een Rode Taart gegeven. Haar inzet bij de Graafschap en haar sociale hart waren wat betreft de mensen die haar genomineerd hadden dé reden voor een taart. Ze deelt deze taart direct met haar collega’s en stewards. Want zij zijn, wat haar betreft, de echte helden.

Onder aansturing van Ilona Welling zetten de stewards zich altijd al ontzettend hard in, maar moesten zij hun inzet na het gelijke spel tegen Helmond Sport bekopen met agressie en geweld door relschoppers. “Onacceptabel dit gedrag richting deze stille krachten van de Superboeren. Deze stewards krijgen normaal al het één en ander over zich heen, maar dit was de afgelopen week extreem. Vandaar ook onze waardering richting hen. We hopen dat ze deze waardering en erkenning ook voelen, en ze zich willen blijven inzetten voor de mooiste club van Nederland.

Waar de supporters van de Graafschap nog gedompeld in rouw zaten door het mislopen van directe promotie, waren het de stewards die letterlijk de brokstukken bij elkaar aan het vegen waren na het spoor van vernieling die de relschoppers achterlieten. Ilona Welling zegt hierover: “Om een voorbeeld te geven van hun inzet. Het was al diep in de nacht toen ik gebeld werd dat er ook in nog meer straten stenen, puin en kapotte bierflesjes lagen. Toen ik alleen al zei waarover ik gebeld was, stond iedereen op om zonder het te vragen de schouders er onder te zetten. Al die mensen, dat zijn voor mij de echte helden. Niet ik”.

Deze valse bescheidenheid van Ilona herkennen de mensen die haar genomineerd hebben. Maar het is Ilona die zich daarnaast ook hard maakt voor sociale acties binnen de Graafschap. Zoals vrijkaarten voor klanten van de Mini Manna Markt of een actie voor de Voedselbank. Al met al een verdiende taart voor Ilona, welke ze gelijk gedeeld heeft met een aantal stewards.

Ken je zelf iemand die wat jou betreft een Rode Taart verdient, neem dan contact op met de PvdA Doetinchem. En misschien sta ik of iemand anders van de PvdA Doetinchem binnenkort bij jou voor de deur met een heerlijke rode taart van Bakkerij Kaspers.

Maarten op de Weegh

Maarten op de Weegh is fractievoorzitter en lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarnaast zit hij in het bestuur van de Voedselbank in Doetinchem, is betrokken bij tal van projecten om minima in Doetinchem te helpen, werkt in de GGZ en is vader van 2 prachtige dochters. Maar bovenal is hij ontzettend gepassioneerd. Maarten heeft zich

Meer over Maarten op de Weegh