Rode Taart voor Doetinchems Toeslagen-slachtoffer

Door Maarten op de Weegh op 25 januari 2022

Eigenlijk wil ze geen slachtoffer genoemd worden. Esther Vrieze voelt zich namelijk bijzonder sterk. Esther is één van de gedupeerden van de toeslagen affaire. Jarenlang heeft ze van een minimum-inkomen moeten rondkomen en tegelijkertijd 2 kinderen groot gebracht. In haar kleine, maar doch zeer knusse woning vertelt ze over die moeilijke periode.

Wat vooral opvalt is haar positieve energie en lach op het gezicht. “Al heeft er ook een traan gevloeid.” vertelt Esther openhartig. In Doetinchem zijn er zover bekend 104 huishoudens gedupeerd door de Toeslagenaffaire. Ester wil met deze mensen in contact komen en daar waar kan helpen.  “Mensen kunnen mij mailen via [email protected]. “

Namens de PvdA Doetinchem reikten Jose Teunissen en Suleyman Dinc de Rode taart  van de maand januari  uit aan haar. De Rode taart is een blijk van waardering voor haar inzet om lotgenoten met haar ervaring te helpen.

Al met al een goede reden om deze bijzonder sterke vrouw in het zonnetje te zetten en haar de Rode taart uit te reiken. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie werd deze aangesneden.

Ken jij iemand die ook een heerlijke Rode Taart van Bakkerij Kaspers verdient? Geef diegene dan hier op.

Suleyman Dinç reikt de rode taart uit aan Esther Vrieze (foto José Teunissen)

Maarten op de Weegh

Maarten op de Weegh is fractievoorzitter en lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarnaast zit hij in het bestuur van de Voedselbank in Doetinchem, is betrokken bij tal van projecten om minima in Doetinchem te helpen, werkt in de GGZ en is vader van 2 prachtige dochters. Maar bovenal is hij ontzettend gepassioneerd. Maarten heeft zich

Meer over Maarten op de Weegh