Onvoorstelbaar, tankstation Wentink naar de Zumpe

6 juli 2021

Ik vind het onvoorstelbaar dat in deze tijd van milieucrisis, waarbij in Nederland de bouw stil ligt in verband met allerlei milieu-normen, gisteren bekend werd dat in Overijssel, Gelderland en Brabant vrijwel alle boeren weg moeten, uitgerekend in Doetinchem besloten wordt om tankstation Wentink te verplaatsen naar natuurgebied de Zumpe!

Ik snap dat er afspraken liggen en meestal moet je afspraken ook nakomen. Echter, vind ik, dat in tijden van dit soort crisis, echt anders besloten moet worden. Dit zijn andere tijden en dan heb je met elkaar de verantwoordelijkheid om vooruit te kijken of over je eigen schaduw heen te kijken. En dan kun je, met alle maatregelen die landelijk en in Europa genomen moeten worden, met goed fatsoen en bestuurlijke verantwoordelijkheid niet de beslissing nemen om een tankstation bij de Zumpe te plaatsen!

Heel Nederland staat in de fik en Doetinchem plaatst tankstation Wentink in natuurgebied de Zumpe! Totaal onverantwoordelijk en getuige van slecht bestuurlijk beleid en beslissing.

Luc Verheij