PvdA en GroenLinks samen de wijk in om mensen te helpen verduurzame

Door Maarten op de Weegh op 11 maart 2023

In de wijken Overstegen en Noord steken de PvdA & GroenLinks samen de handen uit de mouwen om inwoners van onze gemeente te helpen met verduurzamen. Gewapend met meters tochtband, ledlampen en radiatorfolie slaan beide Doetinchemse partijen de handen ineen.

“Hier in deze wijk is waar onze partijen elkaar echt vinden” vertelt PvdA raadslid Govert Jan Pontier tevens kandidaat voor het Waterschap, Verduurzamen en mensen helpen met een lager inkomen zijn dezelfde dingen geworden. Als we met name deze mensen helpen met hun woning energiezuiniger maken, help je niet alleen het klimaat, maar ook hun portemonnee. Een win-win.”

Marcella Heerenveen, bestuursvoorzitter van GroenLinks Doetinchem vult aan: “Radiatorfolie achter je verwarming kan je al snel €20 per jaar per radiator opleveren. Al je lampen vervangen door ledlampen levert tot wel €60 op. Zo kan je vrij simpel echt euro’s besparen. En daar gaan we deze mensen mee helpen. Dus niet alleen goede plannen voor de toekomst, maar vandaag praktisch aan de slag en mensen merken morgen al een verschil.”

GroenLinks en PvdA gaan deze week een aantal huizen af en staan vrijdag 10 maart samen in het centrum om de overgebleven ledlampen, tochtstrips en radiatorfolie uit te delen. Wat deze samenwerking na de Provinciale verkiezingen betekent voor een vervolg laten Heerenveen en Pontier zich niet over uit. Maar dat er mogelijk muziek in deze samenwerking zit is duidelijk.

Click op afbeelding voor vergroting.

Maarten op de Weegh

Maarten op de Weegh is fractievoorzitter en lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarnaast zit hij in het bestuur van de Voedselbank in Doetinchem, is betrokken bij tal van projecten om minima in Doetinchem te helpen, werkt in de GGZ en is vader van 2 prachtige dochters. Maar bovenal is hij ontzettend gepassioneerd. Maarten heeft zich

Meer over Maarten op de Weegh