Eindelijk aanplant Mussenhorst

Door Maarten op de Weegh op 8 maart 2022

Nadat er in 2016 hoogspanningsmasten door de Wehlse Broeklanden werden gebouwd, was ook de afspraak gemaakt dat Tennet extra natuur zou aanplanten. Extra natuur waar omwonenden van met name het gebied de Mussenhorst op zaten te wachten. Nu 6 jaar na dato is het eindelijk zo ver.

Buurtbewoners en omwonenden Raymond & Renate Klein Gunnewiek hebben een tijd lang gedacht dat er helemaal geen aanplant zou komen. “We zijn bij veel informatieavonden geweest, veel gemaild en gebeld met de gemeente. Maar iedere keer hoorden we dat het nu toch echt snel ging beginnen. Mooie plannen waren er, maar echt vaart was er niet.”

Dit veranderde toen ze in contact kwamen met Maarten op de Weegh (PvdA Doetinchem). “Gelijk nadat Raymond mij belde, ben ik langs gegaan bij de Mussenhorst. Wat een prachtig plekje in Wehl!” Ook Maarten heeft namens de PvdA een jaar lang er bovenop moeten zitten, met veel bellen, mailen en zelfs twee keer over schriftelijke vragen aan het college.

Raymond vervolgt; “Dankzij Maarten kwam er weer schot in de zaak en we zijn als omwonenden vooral blij dat hij er bovenop is blijven zitten. Zo voelde wij ons echt gesteund.”

De Mussenhorst is het centrale punt in de Wehlse Broeklanden. Een groot aantal wandelpaden kruist hier elkaar. De grond naast de oude boerderij is nu ingericht met kikkerpoelen, er grazen minikoeien door het wandelgebied, er staan een aantal appelbomen waar wandelaars appels kunnen plukken en er zijn plekken om te picknicken. Oprecht een prachtig stukje Wehl, die door de aanplant weer een stuk mooier is geworden.

Click op afbeelding voor vergroting.

Maarten op de Weegh

Maarten op de Weegh is fractievoorzitter en lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarnaast zit hij in het bestuur van de Voedselbank in Doetinchem, is betrokken bij tal van projecten om minima in Doetinchem te helpen, werkt in de GGZ en is vader van 2 prachtige dochters. Maar bovenal is hij ontzettend gepassioneerd. Maarten heeft zich

Meer over Maarten op de Weegh